Przekładnia kierownicza służy do zapewnienia odpowiedniego przełożenia kinematycznego i dynamicznego oraz odpowiedniej charakterystyki sprawności mechanizmu kierowniczego. Przekładnia ta musi odznaczać się niezawodnością, a jej konstrukcja musi umożliwić regulację luzów powstających wskutek zużywania się współpracujących powierzchni.
Na regenerację przekładni kierowniczej (maglownicy) składają się:
- Czyszczenie przekładni (maglownicy)
- kontrola szczelności i luzów na przekładni kierowniczej
- rozłożenie przekładni na części
- wymiana części zużytych na części nowe odpowiedniego zestawu naprawczego
- szlifowanie poszczególnych części: listwy zębate, wałek pionowy
- złożenie zregenerowanej przekładni kierowniczej
- kontrola luzów i szczelności przekładni przy wysokim ciśnieniu 150 barów
- ponowne czyszczenie i mycie przekładni.
Regeneracje przekładni najczęściej wykonujemy kompleksowo, tzn. że w zakres usługi wchodzą: demontaż, wymiana / naprawa i montaż przekładni kierowniczej. Daje to o wiele większą pewność długiego okresu eksploatacji zregenerowanej przekładni (maglownicy) niż w przypadku wykonania samej regeneracji przekładni.